سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، شخصی را دوست دارد که در میان جمعیّت، بی آن که هرزه درایی کند و ناسزایی گوید، شوخ باشد، با تفکّرش تنها شود، با عبرت ها خلوت گزیند، و با نماز، شب زنده داری کند . [امام باقر علیه السلام]

رنگین کمان

بررسی‌های انجام شده نشان داده است که مصرف دخانیات و مشروبات الکی می‌تواند زمینه بروز تومورها به خصوص تومورهای مغزی ایجاد کند.

دکتر"حمید رحمت" رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران روز سه‌شنبه با بیان این مطلب در کنگره جامعه جراحان ایران گفت: به طورکلی عامل به وجود آوردنده تومورهای مغزی مشخص نیست اما یک سری عوامل مانند مصرف دخانیات، مشروبات الکلی و پیش زمینه ژنتیکی، در ایجاد آنها موثر است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا به نقل از روابط عمومی کنگره جراحان ایران، دکتر رحمت در این‌باره خاطرنشان کرد که یک مجموعه علایم برای تشخیص تومورهای مغزی وجود دارند که عبارتند از سردرد، استفراغ، تشنج، اختلالات- بینایی و یا ایجاد ضعف و اختلال حسی در اندام ها.

رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه آماری در مورد تومورهای مغزی در کشور وجود ندارد تاکید کرد: طی سال‌های اخیر دسترسی مردم به پزشکان مغز و اعصاب افزایش یافته و همین موجب شده است که بیماری‌ها سریعتر تشخیص داده شود و درمان گردد.

دکتر رحمت درباره پیشگیری از بروز تومورهای مغزی خاطرنشان کرد:
ژنتیک یکی از مواردی است که مسوول بروز تومورهای مغزی است، از این رو در خانواده‌هایی که زمینه ژن‌های معیوب وجود دارد، نباید ازدواج فامیلی انجام شود.

وی گفت: اکثر تومورهای مغزی قابل درمان هستند اما نتیجه درمان آنها متفاوت است.

بعضی از تومورها با اشعه درمانی در فاصله بسیار کوتاهی عود می‌کنند و بعضی دیگر با جراحی به راحتی قابل درمان هستند و دیگر عود نمی‌کند.

سی و یکمین کنگره علمی سالانه جامعه جراحان ایران روز شنبه با حضور جراحانی از سراسر کشور گشایش یافت که تا روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های رازی به کار خود ادامه می‌دهد.

بیش از ‪ ۷۷‬پزشک جراح در کنگره امسال حضور دارند و ‪ ۱۹۴‬میزگرد علمی در این همایش برگزار می‌شود.




محمد ارباب ::: پنج شنبه 86/2/27::: ساعت 6:39 عصر

در حالی که میانگین سن افراد سیگاری دردو دهه گذشته بین ‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۰‬سال برآورد شده است، تحقیقات جدید از سیر نزولی استعمال دخانیات به سنین ‪ ۱۵‬و ‪ ۱۶‬سال خبر می‌دهد.

تحقیقات وزارت بهداشت در دهه اخیر نشان می‌دهد که ‪ ۶۶‬درصد از افراد سیگاری بین سنین ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۴‬سالگی کشیدن سیگار را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این تحقیقات در دو سال اخیر ‪ ۷۸‬سیگاریها، برای نخستین بار سیگار کشیدن را در این گروه سنی تجربه کرده‌اند.

جمعی از کارشناسان ایلامی معتقدند:بیشتر نوجوانان بخصوص پسرها از الگوی خود یعنی پدر، برادر بزرگتر و دوستان خود سیگار کشیدن را می‌آموزند.

به گفته این کارشناسان نوجوانان در ذهن خود الگویی مانند شخصیت محبوبی یک هنرمند تقلید و از این رفتار او تاسی می‌گیرد.

یکی از این کارشناسان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هرچند که این عوامل در شروع مصرف سیگار می‌تواند نقش داشته باشد، اما دلیل تداوم آن نیست.

"دیانا کریمی" افزود: علاوه بر تقلید، در برخی موارد نوجوان کنجکاو است بداند سیگار چیست.

وی اضافه کرد: نوجوانان در ابتدا استعمال سیگار را رفتاری بزرگ منشانه می‌داند ضمن اینکه یک نوع گستاخی و جسارت در این رفتار می‌بیند که برای او به نوعی عبور از دنیای کودکانه است.

وی در تشریح گرایش جوانان و نوجوانان به سیگار خاطرنشان کرد: همنشینی با دوستان سیگاری و تعارف و توصیه از سوی آنان و یا حتی تفنن و سرگرمی از دیگر عواملی است که افراد کم سن وسال را گرفتار سیگار می‌کند.

وی، بر شناخت علتهای تداوم مصرف سیگار تاکید کرد و ادامه داد: با شناخت این علتها می‌توان پیشگیری از این پدیده را بررسی کرد.

وی یادآور شد: بر اساس تحقیقات و نظرسنجی‌های بعمل آمده، ایجاد انرژی در فرد سیگاری از عوامل تداوم مصرف سیگار در افراد سیگاری شناخته شده است.

وی بیان کرد: نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که فعالیتهای ذهنی بیشتری نظیر فعالیتهای رایانه‌ای، نویسندگی و ... دارند بیشتر با این انگیزه سیگار می‌کشند.

کریمی گفت: از دیگر عواملی که در این نظرسنجیها مشهود است عادت بر عوامل فیزیکی سیگار است که بیشتر بین جوانان شایع است.

وی افزود: این افراد معمولا جلوی آینه سیگار می‌کشند، دود سیگار را از بینی خود بیرون می‌دهند، با دهان دود را حلقه حلقه می‌سازند و همچنین مدام سیگار و فندک خود را این دست به آن دست می‌کنند.

یکی دیگر از این کارشناسان گفت: برخی افراد سیگار می‌کشند چون سیگار کشیدن را دوست دارند، هرچند که در روز ‪ ۲‬الی ‪ ۳‬نخ سیگار بیشتر نمی‌کشند، اما از این دقایق سیگار کشیدن لذت می‌برند.

"آیت احمدی" افزود: در مقابل برخی افراد بدون هیچ دلیل و عادتی سیگار می‌کشند در واقع خود دلیل سیگار کشیدنشان را نمی‌دانند اما در یک ساعت بخصوص، مکانی خاص و یا در حالتهایی چون خشم، خستگی و شادی عادت به کشیدن سیگار دارند، این افراد نیز در روز چند مرتبه بیشتر سیگار نمی‌کشند.

وی اظهار داشت: در مقابل این افراد سیگاری، گروهی از افراد به کشیدن سیگار اعتیاد دارند و اگر چند ساعت سیگار نکشند سیستم عصبیشان بهم می‌خورد، سیگارکشیدن دراین افراد ایجاد آرامش می‌کند.

وی، معتقد است که این علت بیشتر بین جوانان پرتحرک شایع است و نیکوتین موجود در سیگار فرد را تا حدودی کنترل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد معمولا هنگام پک زدن به سیگار، چشمان خود را می‌بندند و پک اول را محکم و عمیق می‌زنند و تا چند لحظه دود را در ریه خود نگه‌می‌دارند و بعد بیرون می‌دهند.

وی تصریح کرد: با شناخت علت مصرف سیگار، ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری این عنصر مخرب، آسان می‌شود.

وی، هر گونه ارتباط بین کشیدن سیگار و فعالیتهای شغلی را رد و تاکید کرد که انگیزه سیگار کشیدن ابتدا با یک الگو ایجاد می‌شود و بعد تداوم می‌یابد.

احمدی گفت: بهترین زمان برای ترک سیگار وقتی است که فرد آماده برای ترک باشد.

به گفته وی افرادی را که آماده و یا مطمئن به ترک نیستند، تنها باید از زیانهای سیگار آگاه کرد.

بر اساس آمار موجود سرانه مصرف سیگار در استان ایلام ‪ ۱/۷‬نخ سیگار برای هر فرد است.ک/‪۴‬




محمد ارباب ::: پنج شنبه 86/2/27::: ساعت 6:33 عصر



http://www.shahriha.blogfa.com


محمد ارباب ::: پنج شنبه 86/2/27::: ساعت 10:58 صبح




محمد ارباب ::: دوشنبه 86/2/24::: ساعت 6:44 عصر

از یه دیونه میپرسن چرا دیونه شدی میگه من یه زن گرفتم که یه دختر 18 ساله داشت دختر زنم با بابام ازدواج کرد پس زنم مادر زن پدر شوهرش شد دختر زن من پسری زایید که داداش من ونوه زنم بود پس نوه منم بود پس من پدر بزگ داداشم شدم زن من پسری زایید که زن پدرم ننه پسرم و مادر بزرگ او شد پس پسرم داداش مادر بزرگش بود و من خواهر زاده پسرم شدم

 




محمد ارباب ::: یکشنبه 86/2/23::: ساعت 8:16 عصر

دقت کردید که همه چیزهای خوب خانم هستند: خورشید خانم، پروانه خانم، مهتاب خانم! اما همه چیزهای بد آقا هستند: آقا دزده، آقا گاوه، آقا گرگه


محمد ارباب ::: یکشنبه 86/2/23::: ساعت 8:11 عصر

به غضنفر گفتند: شنیدی آمریکا عراق رو زده؟ گفت: اگر ایران هم کویت رو بزنه با آمریکا می ریم فینال
غضنفر رفت حج. وقتی زمان رمی جمرات داشت به شیطان سنگ می زد، این قدر سنگ انداخت تا سنگهاش تموم شد، بعد شروع کرد به فحش دادن.

غضنفر داشت تو خیابون می رفت. شنید یه خانومی داره دعا می خونه و به خدا می گه: خدایا یه شوهر خوشگل برای من بفرست. غضنفر در حالی که به طرف خانومه می رفت، می گفت: خدایا هلم نده، خدایا هلم نده.

برادر غضنفر مرده بود و داشت تو مسجد خیرات می داد. هر کسی می اومد یه دونه خرما از توی سینی بر می داشت و فاتحه می خوند و می رفت. یه دفعه یکی اومد و چنگ زد و یه مشت خرما برداشت. غضنفر ناراحت شد و داد زد: اوی! یه نفر مرده، مینی بوس که چپ نشده.

یه روز خدا تصمیم می گیره به سه تا از بنده های خوبش چیزی بده. یک فرانسوی و یک آلمانی و یک اصفهانی رو انتخاب می کنه و به فرانسوی می گه: چی از دنیا می خوای؟ فرانسوی می گه: خدایا، من یه همسایه دارم که یه ویلای بزرگ تو بندر مارسی داره، دلم می خواد مثل اون ویلا رو تو مارسی داشته باشم. خدا بهش یه ویلا مثل همون تو مارسی می ده. خدا از آلمانی می پرسه: تو چه آرزویی داری؟ آلمانی می گه: خدایا! همسایه من یه بنز 600 مدل 2003 داره. خدا می گه: می خوای تو هم مثل اون بنز رو داشته باشی؟ آلمانی یه می گه آره و خدا یک بنز 600 مدل 2003 به اون می ده. خدا از اصفهانی می پرسه: تو چه آرزویی تو دنیا داری؟ اصفهانی می گه: خدایا همسایه ما یه مزرعه بزرگ تو نجف آباد داره که خیلی آباد هست. خدا می گه: می خوای یه مزرعه شبیه اون رو به تو بدم؟ اصفهانی می گه: نه خداجون نمی خواد به من بدی، مال اونو ازش بگیر.




محمد ارباب ::: یکشنبه 86/2/23::: ساعت 10:8 صبح

http://www.jokestan.parsiblog.com/


محمد ارباب ::: پنج شنبه 86/2/20::: ساعت 5:39 عصر

   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :6427
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<