سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زنده کننده جان و روشنی بخش خرد و کشنده نادانی است . [امام علی علیه السلام]

رنگین کمان

بررسی‌های انجام شده نشان داده است که مصرف دخانیات و مشروبات الکی می‌تواند زمینه بروز تومورها به خصوص تومورهای مغزی ایجاد کند.

دکتر"حمید رحمت" رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران روز سه‌شنبه با بیان این مطلب در کنگره جامعه جراحان ایران گفت: به طورکلی عامل به وجود آوردنده تومورهای مغزی مشخص نیست اما یک سری عوامل مانند مصرف دخانیات، مشروبات الکلی و پیش زمینه ژنتیکی، در ایجاد آنها موثر است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا به نقل از روابط عمومی کنگره جراحان ایران، دکتر رحمت در این‌باره خاطرنشان کرد که یک مجموعه علایم برای تشخیص تومورهای مغزی وجود دارند که عبارتند از سردرد، استفراغ، تشنج، اختلالات- بینایی و یا ایجاد ضعف و اختلال حسی در اندام ها.

رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه آماری در مورد تومورهای مغزی در کشور وجود ندارد تاکید کرد: طی سال‌های اخیر دسترسی مردم به پزشکان مغز و اعصاب افزایش یافته و همین موجب شده است که بیماری‌ها سریعتر تشخیص داده شود و درمان گردد.

دکتر رحمت درباره پیشگیری از بروز تومورهای مغزی خاطرنشان کرد:
ژنتیک یکی از مواردی است که مسوول بروز تومورهای مغزی است، از این رو در خانواده‌هایی که زمینه ژن‌های معیوب وجود دارد، نباید ازدواج فامیلی انجام شود.

وی گفت: اکثر تومورهای مغزی قابل درمان هستند اما نتیجه درمان آنها متفاوت است.

بعضی از تومورها با اشعه درمانی در فاصله بسیار کوتاهی عود می‌کنند و بعضی دیگر با جراحی به راحتی قابل درمان هستند و دیگر عود نمی‌کند.

سی و یکمین کنگره علمی سالانه جامعه جراحان ایران روز شنبه با حضور جراحانی از سراسر کشور گشایش یافت که تا روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های رازی به کار خود ادامه می‌دهد.

بیش از ‪ ۷۷‬پزشک جراح در کنگره امسال حضور دارند و ‪ ۱۹۴‬میزگرد علمی در این همایش برگزار می‌شود.




محمد ارباب ::: پنج شنبه 86/2/27::: ساعت 6:39 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :6444
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<